وبلاگ

تخته سه لایی نازک چیست؟

تخته سه لایی نازک چیست؟

تخته سه لایی نازک چیست؟ تخته ای است که نقش های متفاوتی را بر عهده دارد و دارای نحوه طراحی و ساخت متفاوتی می باشد. در بین تخته های چندلایی موجود در بازار، تخته سه لایی نازک محبوب ترین گزینه است. زیرا شرایط فنی و طراحی منحصر به فردی دارد. در این مقاله به تخته سه لایی نازک می پردازیم. با ما همراه باشید.

تخته سه لایی نازک چیست؟

تخته سه لایی نازک یک تخته مخصوص است که از طریق چسباندن سه لایه ورق نازک بر روی یکدیگر تولید می شود. برای تهیه تخته سه لایی نازک ابتدا، تنه و کنده ی درخت را به صورت لایه های نازک در آورده و برش می زنند. پس از آن با فشار بسیار زیاد و چسب قوی و مخصوص آنها را به یکدیگر می چسبانند.
ممکن است برای تهیه ی این تخته بیش از سه لایه استفاده شود. در جریان عملیات ساخت تخته سه لایی نازک، ابتدا هر یک از لایه ها را بر خلاف جهت لایه ی قبلی و به صورت عمود بر یکدیگر قرار داده و می چسبانند. این کار باعث می شود که تخته دارای استحکام بسیار زیادی باشد.
اگر یکی از لایه های این تخته آسیب ببیند، لایه ی دیگر از آن محافظت کرده و استحکام اولیه خود را حفظ می کند. تخته سه لایی نازک در صنعت چوب و ساختمان، کاربرد بسیار زیادی دارد.

تخته سه لایی نازک چیست؟

تخته سه لایی نازک چیست؟

ویژگی تخته سه لایی نازک

برای تهیه این تخته از چوب درختان مختلفی مانند نراد، کاج، سرو، راش، گیلاس، گردو، افرا و … استفاده می شود. این محصول از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین محصولی ضد آب می باشد و در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان می دهد. تخته سه لایی نازک، وزن سبکی دارد و به راحتی حمل و جابجا می شود.
همچنین دارای ظاهر زیبایی است و برای زیبایی بیشتر می توان در تولید آن از روکش استفاده نمود. این محصول با محیط زیست سازگار است و به آن آسیب نمی رساند. تخته سه لایی نازک قابلیت شستشو دارد و به راحتی تمیز می شود.
همچنین در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می گردد. قیمت این محصول مناسب است. چسب به کار رفته شده در این تخته ها چسب های فنول و ملامینه بوده و پوشش خارجی این تخته ها از نوع مواد لاکی رنگ می باشد. شکل پذیری بالا، عایق صوت و حرارت از ویژگی های دیگر تخته سه لایه نازک است.

ویژگی تخته سه لایی نازک

ویژگی تخته سه لایی نازک

کاربرد تخته سه لایی نازک

تخته سه لایه نازک یکی از انواع تخته ها می باشد که برای صنایع مختلف مانند مبلمان سازی، ساخت سرویس خواب، طراحی دکوراسیون، ساخت اتاقک های چوبی، ساخت جعبه، قرقره های صنعتی، نجاری مورد استفاده قرار می گیرد. تخته سه لایه نازک ضد آب بیشتر برای موارد ساختمانی مانند سقف سازی، کف سازی، قالب بندی سقف ساختمان، و دیوارپوش کاربرد دارد. از این تخته ها برای ساخت لنج، کشتی و قایق، واگن سازی نیز استفاده می شود.

کاربرد تخته سه لایی نازک

کاربرد تخته سه لایی نازک

خرید تخته سه لایی نازک

خرید تخته سه لایی نازک با قیمتی مناسب صورت می گیرد. قیمت این تخته به عوامل مختلفی از جمله اندازه، نوع، موارد کاربرد، تجهیزات، مواد اولیه به کار رفته برای تولید آن، نوع چوب و … بستگی دارد. پخش تخته چندلایی در تهران، این نوع تخته را به صورت عمده و جزئی به دست مصرف کنندگان آن می رساند. برای خرید تخته سه لایی نازک با قیمت مناسب و کیفیت بالا به تولید کننده تخته چندلایی در تهران مراجعه نمایید.

خرید تخته سه لایی نازک

خرید تخته سه لایی نازک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =