وبلاگ

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی به دلایل مختلفی صورت می گیرد. قالب بندی یکی از اجزای مهم و اساسی در اجرای سازه های ساختمانی است که کاربردهای فراوانی دارد. مهم ترین ویژگی پلای وود در کاربردهای سازه ای این است که تخته چندلایی در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و به عنوان محصولی ضدآب شناخته شده است.چندلایه برای تیرها و انبارها استفاده می شود، اما معمولا در جعبه ها، سطل ها، سازه های داخلی، مبلمان فضای باز و جعبه ها نیزکاربرد دارد. این محصول علاوه بر سازه های بتنی برای مهاربندی دیوار، سقف های بتنی (دال ها) و … استفاده می شود.

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی به نسبت قالب فلزی تفاوت هایی باهم دارد که باعث شده افراد با توجه به نوع پروژه و برآورد هزینه، نوع سازه خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، قالب های چوبی هنگام باز کردن خطر کمتری دارند، در صورتی که در قالب های فلزی احتمال خطر بیشتر می باشد.
البته در قالب های فلزی بسته به نوع تجهیزات و امکاناتی که در اختیار است، خطر احتمالی می تواند کمتر شود که در مقابل باعث افزایش هزینه می گردد.

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی

کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی

تهیه قالب‌ های چوبی از ایده‌ های متداول در صنعت ساختمان‌ سازی است. این قالب‌ها ایده‌ های کلاسیک هستند و خیلی قبل ‌تر از قالب‌های فلزی و یا پلاستیکی استفاده شده‌ اند. البته هنوز هم کارآیی عالی دارند. به ‌شرط آنکه در طراحی آنها از چوب مناسب استفاده ‌شده باشد. استفاده از تخته چندلایی در قالب بتنی متداول است و تقریبا از این ایده به شکل گسترده استفاده می ‌شود.

دلیل استفاده از تخته چندلایی در قالب بندی

• تخته چندلایی مقاومت فیزیکی بالایی دارد. قالب های بتنی ساختارهای کاملا مقاوم هستند. زیرا وزن بتن کار شده در آنها بسیار سنگین است. هر قالب محل انباشت بتن می‌ باشد و وزن بتن کاملا شرایط مخرب دارد. تخته چندلایی ساختارهای مقاوم چوبی است.
این تخته‌ها در مقابل انواع فشارهای جانبی تحمل خوبی دارند. استحکام فیزیکی از دلایل اصلی برای استفاده از تخته چندلایی در قالب‌ بندی بتن می ‌باشد.

• پلای وود ضد آب است. این محصول ساختار لایه ای دارد و با استفاده از چسب های ضد آب، آن را می سازند. از طرفی مواد بتن یک سیال کاملا خیس با حجم رطوبت بسیار زیاد است. قالب چوبی تهیه ‌شده برای بتن ‌ریزی باید مقابل حجم آب بتن، مقاومت کند. ضد آب بودن از دیگر دلایل کلیدی می باشد که کاربرد تخته چندلایی در قالب بندی را متداول کرده ‌است.

• رسیدن به قالب بتنی با حداقل نشتی یک ایده آل همیشگی است. نشت آب از داخل قالب بتنی خطرناک می باشد. زیرا باعث به ‌هم خوردن تعادل حجم بتن می ‌شود که قطعا شرایط نهایی سازه عمرانی را تخریب می ‌کند. تخته چندلایی شرایط قالب ‌بندی خوبی دارد.
این تخته ‌ها خوش‌ برش هستند و به ‌خوبی در کنار هم چفت می ‌شوند تا نهایت آب‌ بندی را تامین نمایند. رسیدن به آب ‌بندی حداکثری می باشد که کاربرد پلای وود در قالب بتنی را متداول کرده ‌است.

• در طول یک عملیات بزرگ عمرانی نیاز به انبوه قالب ‌بندی‌ ها است و در تمام این مراحل باید انبوه صفحات و بخش ‌های مختلف قالب‌ها را جا به‌ جا نمود. قطعا سبک بودن جداره قالب‌ های بتنی یک معیار کلیدی است که باعث ساده‌ تر شدن کار و سرعت بخشیدن به مراحل ساخت‌ و ساز می ‌شود. تخته چندلایی، وزن سبکی دارد و همین سبکی است که کاربرد تخته چندلایی در قالب ‌بندی را توجیه می ‌کند.

• پلای وود از صفحات فلزی، پلاستیکی و یا دیگر چوب‌ های مقاوم و مناسب قالب‌ بندی، ارزان ‌تر است. کاربرد تخته چندلایه در قالب بتنی باعث کاهش هزینه ساختمان ‌سازی می ‌شود.

مناسب ترین تخته چندلایی برای قالب بندی

هنگام بتن ریزی، تخته چندلایی مستقیم با آب بتن در تماس می باشد و باید وزن بتن را نیز تحمل کند. همچنین میخ های زیادی روی تخته چندلایی کوبیده می شود. به همین دلیل باید بهترین و مرغوب ترین جنس برای خرید انتخاب شود.
از میان برندهایی که در بازار وجود دارند، برند روسی درجه یک مناسب ترین گزینه برای این کار می باشد. برندهای دیگری مانند تخته چندلایی چینی، مالزی، اندونزی و ایرانی در بازار وجود دارند که از قیمت پایین تری نسبت به پلای وود روسی برخوردار هستند. ولی برای این کار گزینه خوبی نمی باشند. با این حال از آنها نیز می توان استفاده نمود که طول عمرشان نسبت به تخته چندلایی روسی در این صنعت کمتر است.

مناسب ترین تخته چندلایی برای قالب بندی

مناسب ترین تخته چندلایی برای قالب بندی

قیمت تخته چندلایی در قالب بندی

برآورد هزینه و قیمت تخته چندلایی در قالب بندی به عوامل مختلفی مانند تعداد لایه های تخته، درجه کیفیت، نوع برند و جنس چوب بکار رفته در آن بستگی دارد. بهترین انتخاب برای خرید این محصول، تخته چندلایی روسی است که در ایران متعلق به برند سوزا می باشد.
محصولات این کمپانی توسط نماینده های رسمی آن در اختیار مصرف کنندگان ایران قرار می گیرند. پخش تخته چندلایی در تهران مفتخر است به عنوان یکی از نمایندگی های رسمی برند سوزا در ایران فعالیت نموده و این محصولات را با گارانتی معتبر به مشتری های خود ارائه می دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =