وبلاگ

قیمت تخته چند لایی

قیمت تخته چند لایی

قیمت تخته چند لایی بسته به پارمترهای مختلفی تعیین می شود. در صورتی که به دنبال ورقه های بزرگی از چوب در قیمت های مناسب و ضخامت های مختلف هستید، تخته چندلایی بهترین گزینه برای شما است. زیرا این نوع فرآورده چوبی وزن سبکی دارد و با وارد شدن میخ به درون آن، ترک خوردگی ایجاد نمی شود. از طرفی، با روکش های متنوعی که دارد در موارد بسیاری به کار می رود. تخته چندلایی به عنوان یک عایق مناسب در برابر رطوبت عمل کرده و می تواند در برابر ورود حشرات نیز عایق خوبی باشد.
در این مقاله از پارینه چوب به قیمت تخته چندلایی می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پلای وود یا تخته چندلایی چیست؟

پلای وود یکی از فرآورده های چوبی است که از چسبیده شدن چند لایه چوب نازک به همراه چسب و فشارهای وارد شده، در ابعاد مختلف تولد می شود. چسب های مورد استفاده در تهیه این محصول می تواند معمولی و یا ضد آب باشد.

تخته چندلایی با توجه به تعداد لایه های به کار رفته در ساخت آن به نام های مختلف مانند سه لایه، 7 لایه و … نامگذاری می گردد. این محصول در انواع مختلف مانند تخته چندلایی هندی، روسی، ایرانی و … تولید و به بازار عرضه می شود.

یکی از مصالح پرکاربرد که در ساخت سازه های چوبی برای دیوار، سقف و پانل های آن، تولید مبلمان، وسایل چوبی تزئینی و … مورد استفاده قرار می گیرد، پلای وود است.

پلای وود یا تخته چندلایی چیست؟

پلای وود یا تخته چندلایی چیست؟

مزایای تخته چندلایی

این محصول استحکام بالایی دارد. دلیل آن هم، نحوه قرارگیری لایه ها، نوع چسب، فشارهای زیاد و خشک شدن محصول می باشد.
وزن پلای وود سبک است و به راحتی حمل و جابجا می شود.
پیچ و میخ را می توان خیلی نزدیک به لبه های تخته متصل کرد، بدون آن که تخته چندلایی دچار ترک شود .احتمال تاب خوردگی در آن بسیار کم می باشد.
تخته چند لایی به صورت ورقه های بزرگ در دسترس است، در نتیجه بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. تخته چندلایی را می توان با روکش های بسیار متنوع و در اندازه و ابعادهای مختلف خریداری نمود.

ابعاد تخته چندلایی

برای ساخت تخته چندلایی، ابتدا چوب را به لایه های نازک برش می دهند. سپس بین آنها چسب می ریزند و لایه های را تحت فشار و حرارت بالا قرار داده تا بهم بچسبند. در مرحله بعد، لایه های بهم چسبیده را به صورت 4 ضلعی برش داده و مرتب می کنند.

معمولا از چسب زیاد برای پوشش لایه های میانی استفاده می نمایند. سپس دو طرف تخته را اصلاح می کنند. پانل های آماده شده به صورت چند لایه بر روی هم جمع شده و از لحاظ طول و عرض، قالب بندی می شوند. تخته چندلایی را در ابعاد مختلف تهیه می کنند.

این محصول بر اساس بازار هدف تولید می گردد. مهمترین و عمده ترین ابعادی که به کشور صادر می شوند بسته به نوع تخته چندلایی دارند.

قیمت تخته چند لایی

قیمت تخته چندلایی بر اساس معیارهای خاصی تعیین می شود. اولین فاکتور برای قیمت گذاری این نوع محصولات، نحوه ساختار  پلای وود است که معمولا در نمونه های مختلفی مانند تخته سه لایی، هفت لایی، چندلایی نئوپانی و همچنین چندلایی ضد آب تولید می شوند.

دومین معیار برای تعیین قیمت، ضخامت و ابعاد محصول می باشد. غالبا هر چه ضخامت و ابعاد تخته چندلایی بیشتر باشد، قیمت هر مترمربع آن بالاتر خواهد رفت.

البته نحوه عرضه کالا، حمل و نقل، شرایط دسترسی به کالا و بسیاری موارد دیگر در قیمت گذاری تخته چندلایی تاثیر بسزایی دارند.

اما مهمترین فاکتور برای تعیین قیمت تخته چندلایی، کیفیت آن می باشد. از عوامل دیگر می توان به ابعاد، برند، نوع تخته چندلا و روکش آن، مواد استفاده شده در تولید، نوع چسب، نوسانات ارز و … اشاره نمود.

قیمت تخته چند لایی

قیمت تخته چند لایی

سخن پایانی

شرکت پارینه چوب، یکی از بزرگترین واردکننده های تخته چندلایی از کشورهای مختلفی مانند روسیه، ترکیه، مالزی و چین می باشد. فروش تخته چندلایی در تهران با قیمت مناسب و کیفیت بالایی صورت می گیرد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات و قیمت تخته چندلایه با کارشناسان پارینه تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =