وبلاگ

مزایای تخته چندلایی

مزایای تخته چندلایی

مزایای تخته چندلایی فراوان می باشد و به همین دلیل کاربردهای گسترده ای در صنعت چوب و دیگر صنایع مورد نظر دارد. تخته چندلایی یکی از پر مصرف ترین مصالح برای ساخت بسیاری از سازه های چوبی است. روز به روز به اهمیت استفاده از این وسیله افزوده می شود. این محصول برای ساخت محصولاتی مانند مبلمان، کابینت، درب خانه، جعبه های چوبی و … به کار می رود. به تخته چندلایی، پلای وود نیز می گویند. در این مقاله به مزایای تخته چندلایی اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای تخته چندلایی

مزایای تخته چندلایی و ویزگی های بی نظیر آن باعث شده تا استفاده از این محصول بیشتر از قبل شود. به همین دلیل تقریبا در اکثر مشاغل اثری از تخته چندلایی به چشم می خورد. پخش تخته چندلایی در تهران، انواع پلای وود را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می دهد. در ادامه به مهمترین مزایای تخته چندلایی می پردازیم.

• وزن کم و سبک بودن آن

یکی از مزیت های تخته چندلایی نسبت به دیگر انواع چوب، وزن کم و سبک بودن آن است. وزن کم این محصول باعث شده تا جابجایی و حمل آن آسان صورت گیرد. همچنین گزینه خوبی برای ساخت مبلمان می باشد.

وزن کم و سبک بودن آن

وزن کم و سبک بودن آن

• استحکام و دوام بالا

پلای وود در عین سبک بودن از استحکام بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین مزیت ها که باعث شده بسیاری از افراد از تخته چندلایی در پروژه های خود استفاده کنند، استحکام و دوام بالای این محصول می باشد. دلیل این استحکام نوع قرارگیری ورقه های چوبی، نحوه بهم چسبیدن لایه ها و تغییر زوایای دانه هر لایه نسبت به لایه کناری است. همچنین نوع چوب به کار رفته و چسب باکیفیت به استحکام بالای تخته چندلایی کمک می کنند. استحکامی که در تخته چندلایی وجود دارد در چوب های معمولی دیگر مشاهده نمی شود.

• مقاوم در برابر ترک خوردگی

یکی از مشکلاتی که چوب های دیگر با آن دست و پنجه نرم می کنند، ترک خوردگی هنگام پیچ یا میخ کردن است. این اتفاق باعث شده تا اتصال به درستی صورت نگیرد و چوب آسیب ببیند. این مشکل در تخته چندلایی وجود ندارد. تخته چندلایی ساختار لایه ای دارد. به همنی دلیل پیچ و میخ به خوبی در آن قرار می گیرند و ترک خوردگی به وجود نمی آید.

مقاوم در برابر ترک خوردگی

مقاوم در برابر ترک خوردگی

• قابلیت انعطاف پذیری

انعطاف‌ پذیری خوب از دیگر مزایای برجسته انواع تخته چندلایی می باشد. این تخته‌ ها به ‌خوبی فرم پذیر هستند و به‌ راحتی انواع شکل های هندسی را می‌ پذیرند. کار با تخته چندلایی در طراحی ساختارهای پیچیده، ظریف و کاملا تو در تو ساده می باشد. تخته چندلایی انعطاف پذیر برای محیط های دارای انحنا کاربرد دارد.

• ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت

تخته چندلایی به دلیل نحوه ساخت آن دارای مزیت ضد آب است. برای اتصال ورقه های چوبی به یکدیگر از نوعی چسب مخصوص و رزین استفاده می شود که در مقابل آب و رطوبت مقاوم می باشد. همچنین از چوب های مرغوب در تولید آن استفاده می نمایند. نکته مهم این است که تمامی انواع تخته چندلایی، ضد آب نیستند اما امروزه تولید کنندگان این محصول، ویژگی ضد آب بودن را در اکثریت انواع تخته چندلایی قرار داده اند.

ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت

ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت

تخته چندلایی های ضد آب به واسطه این مزیت، کاربردهای بسیاری در مناطقی که از آب و هوای مرطوب برخوردار هستند، دارند. تخته چندلایی های ضد آب گزینه مناسبی برای پروژه ها به شمار می آیند.

• برش زنی ساده

برش زنی برای رسیدن به قطعات با الگوی طراحی ظریف و پیچیده در تخته چندلایی ساده است. خوش‌ت راش بودن از مزایای تخته لایه می ‌باشد. خصوصا تخته سه لایه که به ‌سادگی با کمک یک اره مویی بریده می ‌شود. این قابلیت برای ساخت دکورهای ساده خانگی، وسایل کوچک چوبی، ساخت اسباب ‌بازی و ماکت ‌سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

• اقتصادی بودن تخته چندلایی

این محصول فضای بیشتری را اشغال می کند و نسبت به چوب های دیگر، دور ریز کمتری دارد. از این لحاظ بسیار اقتصادی تر از دیگر گزینه ها می باشد. همچنین از تخته چندلایی های مورد استفاده در قالب بندی ساختمان می توان بارها و بارها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمود.

اقتصادی بودن تخته چندلایی

اقتصادی بودن تخته چندلایی

• مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

تخته چندلایی در برابر انواع شرایط آب و هوایی و تغییرات دما از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. به همین دلیل از این محصول در مکان های مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت می توان استفاده کرد.

• تولید در ابعاد بزرگ

یکی دیگر از مزیت های مهم تخته چندلایی، تولید در ابعاد بزرگ می باشد. وجود پلای وود در ابعاد بزرگ به شما کمک می کند تا مساحت بیشتری را با کمترین ناهمواری پوشش دهید.

تولید در ابعاد بزرگ

تولید در ابعاد بزرگ

• مقرون به صرفه بودن تخته چندلایی

تخته چندلایی در ابعاد بزرگ تولید می شود و قادر به پوشش دهی فضای بیشتری است. به همین دلیل دور ریز کمتری دارد. هزینه این محصول مناسب تر از محصولات چوبی دیگر است و مقرون به صرفه می باشد.

مزایای دیگر تخته چندلایی

علاوه بر مزیت های نام برده شده تخته چندلایی از مقاومت بالایی نیز برخوردار است و در برابر شرایط سخت نسبت به نوع تخته از خود مقاومت نشان می دهد. این محصول با محیط زیست سازگاری دارد و به آن آسیبی وارد نمی کند. تخته چندلایی از ظاهر زیبایی برخوردار است و در صورت نیاز و سلیقه مشتری می توان نوع روکش دار آن را تهیه نمود.

قیمت تخته چندلایی

تخته چندلایی با توجه به پارامترهای گوناگونی قیمت گذاری می شود. از جمله آنها می توان نوع تخته، جنس چوب به کار رفته، نوع چسب، نحوه قرار گیری لایه های چوب و … را نام برد. همچنین دست دوم و یا نو بودن تخته چندلایی، برند، کشور سازنده پلای وود، نوسانات ارز و … بر روی قیمت تخته چندلایی موثیر هستند.

سخن آخر

پارینه چوب عرضه کننده انواع تخته چندلایی می باشد. محصولات این مرکز از کیفیت بالایی برخوردار است و ویژگی های منحصر به فردی دارد. اگر شما نیز قصد خرید تخته چندلایی را دارید و به دنبال محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، پارینه چوب را انتخاب نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =