وبلاگ

پلی وود چیست؟

پلی وود چیست؟

پلی وود چیست؟ ماده ای شبیه به چوب است که از ترکیب چوب و پلاستیک های بازیافتی تهیه می شود. این مواد بازیافتی با نسبت مساوی ترکیب می شوند اام بخش پلاستیک بیشتر خودنمایی می کند. پلی وود و پلای وود نامی شبیه بهم دارند اما یکسان نیستند. تفاوت پلای وود با پلی وود از لحاظ ساختار، مواد اولیه و … بسیار می باشد. در این مقاله به پلی وود می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پلی وود چیست؟

پلی وود نوعی کامپوزیت چوبی پلاستیکی است که به چوب شباهت دارد. از ترکیب مواد چوبی بازیافتی مانند خاک اره و مواد پلاستیکی بازیافتی مانند ترموست تهیه می شود. از مواد پلاستیکی بازیافتی مهم برای ساخت پلی وود می توان بطری های پلاستیکی نوشابه، شیر و آبمیوه، مواد شوینده، فوم، مواد پلیمری مانند پی وی سی و پلی اتیلن را نام برد. به پلی وود، چوب پلاست هم می گویند.

پلی وود چیست؟

پلی وود چیست؟

مزایای پلی وود

پلی وود یا همان کامپوزیت، برای استفاده در هر جا و مکانی، دارای مزایای بسیاری می باشد که باعث شده استفاده از آن به سرعت گسترش یابد. همچنین بازار عرضه و تقاضای آن روز به روز رونق بالایی بگیرد. از جمله مزایای استفاده از پلی وود عبارتند از:

1- پلی وود وزن کمی دارد و سبک است. پس حمل و نقل آن بدون دردسر و به راحتی انجام می شود.
2- با توجه به ترکیبات سازنده و فرآیند تولید پلی وود، عمر این کامپوزیت بالا می باشد و مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.
3- یکی از نکات دردسر ساز چوب واقعی، جذب رطوبت بسیار بالای آن است که باعث می شود زودتر دچار آسیب شود. اما پلی وود، جذب رطوبت کمی دارد. به طوری که می توان با مواد شونیده و فشار آب، آن را تمیز نمود.
4- یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد پلی وود، ضد ضربه و ضد خش بودن آن می باشد. در بافت این محصول مواد پلاستیکی وجود دارد که از بروز خط و خش بر روی سطح آن جلوگیری می کند.
5- پلی وود به راحتی برش می خورد و در قالب و طرح های مختلف تولید می شود.
6- مواد اولیه این محصول (مواد پلاستیکی و چوبی بازیافتی) قیمت بسیار ناچیزی دارند. همین عامل باعث کاهش قیمت محصول نهایی می گردد.

مزایای پلی وود

مزایای پلی وود

7- چوب پلاست در برابر صدمات مختلف مانند ضربه، خش، جانوران موزی (حشرات خورنده، موش، موریانه و …)، فشار، شکاف و … مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
8- پلی وود قابل بازیافت است و باعث تخریب محیط زیست نمی شود و به آن آسیب وارد نمی کند.
9- این محصول کاملا عایق می باشد و در برابر رطوبت، حرارت، گرما و سرما یک مانع بسیار قوی محسوب می شود.
10- پلی وود قابلیت شستشو دارد و در شرایط مختلف، طول آن کم و زیاد نمی شود.

معایب پلی وود

پلی وود علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. این محصول گرما و زیبایی چوب را ندارد. در ابعاد محدودی تولید می شود. پس در انتخاب ابعاد آن محدود هستید و باید برای سفارش شما، قالب جداگانه ساخته شود که هزینه اضافی به همراه دارد. پلی وود برای استفاده در فضای داخلی ساختمان مناسب نیست.

کاربرد پلی وود

بهترین گزینه برای کاهش مشکلات زیست محیطی مانند زباله های پلاستیکی و قطع بی رویه درختان برای ساخت محصولات چوبی، استفاده از پلی وود می باشد. این محصول در اکثر مواردی که چوب واقعی کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. پلی وود کاربردهای فراوانی دارد. از جمله آن می توان به استفاده پلی وود در نرده، درب و پنجره، کفپوش، نمای ساختمان، قفسه، سقف کاذب، عرشه کشتی، کابینت، نیمکت، آلاچیق، تابلوی مغازه و … اشاره نمود.

کاربرد پلی وود

کاربرد پلی وود

قیمت پلی وود

پارامترهای مختلفی در قیمت این محصول تاثیر می گذارند. از جمله آنها می توان ابعاد محصول، برند آن، مواد اولیه برای تولید پلی وود، قالب اولیه، موارد استفاده آن و … را اشاره نمود. تولید کننده تخته چندلایی در تهران، پلی وود را با قیمتی مناسب و در ابعاد مختلف به فروش می رساند.

قیمت پلی وود

قیمت پلی وود

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =