وبلاگ

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن ، از زیباترین، سبک ترین و محبوب ترین تخته ها در صنعت چوب به شمار می رود. این فرآورده چوبی از چوب طبیعی درختانی که تنه صاف و قطر مناسب دارند، تولید می شود. تخته چندلایی چینی را از بهم چسبیدن چند لایه نازک چوب توسط چسب قوی، فشار و حرارت زیاد می سازند. تخته سه لایی چینی دارای ویژگی های منحصر به فردی است. مقاومت این نوع تخته بالا بوده و دارای سطح صافی می باشد. به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین طراحان و معماران دارد.
همچنین کیفیت و مرغوبیت این فرآورده چوبی باعث جلب رضایت مصرف کنندگان شده است. در این مقاله با تخته سه لایی چینی و ویژگی های آن آشنا می شویم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تخته سه لایی چینی

تخته سه لایی چینی از روی هم قرار دادن چندین صفحه چوبی به صورت تار و پود ایجاد شده است. برای ساخت این نوع تخته چندلایی، کنده هایی از چوب را به صورت لایه های نازک برش می دهند. این لایه های نازک را به وسیله چسبی بسیار قوی یا ماده ای چسبنده به صورت گرم یا سرد شده و تحت فشار بالا به یکدیگر متصل می کنند.
برای افزایش استحکام تخته سه لایی چینی در زمان ساخت، هر لایه را به صورت عمود و بر خلاف جهت لایه قبلی بر روی هم قرار می دهند. تخته سه لایی چینی ضخامت کم و پهنای زیادی دارد که می تواند سطوح بزرگ را کاملا پوشش دهد. همچنین استحکام فیزیکی آن بسیار بالا می باشد.

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

به تخته سه لایی چینی، تخته چندلایی چینی نیز می گویند. تخته چندلایی چینی می تواند بیشتر از سه لایه باشد، اما همیشه تعداد لایه های آن فرد است. تخته سه لایی چینی در ابعاد، اندازه و ضخامت های گوناگونی تولید و روانه بازار می شود. این نوع تخته را در دو نوع روکش دار و بدون روکش، تولید و عرضه می کنند.

ابعاد و ضخامت تخته سه لایی چینی

کارخانه‌ ها بر طبق نیاز و سلیقه مشتری این تخته‌ های چند لایه را تولید می ‌کنند. این تخته ‌ها در ابعاد گوناگون عرضه می ‌شوند. تولید ابعاد بزرگ از ویژگی‌ های محبوب تخته سه لایی چینی می باشد. ضخامت آنها از 3 میلی‌ متر شروع می‌ شود و در ضخامت ‌های 6، 9، 12، 15 و 18 وجود دارد.
اگر به ضخامت بیشتری نیاز باشد، باید دو نوع از این تخته ‌ها را به هم پرس نمود و مورد استفاده قرار داد. به دلیل سبک بودن، وزن آن زیاد نمی ‌شود. پخش تخته چندلایی در تهران، تخته سه لایی چینی را در ابعاد و ضخامت های گوناگون به دست مصرف کنندگان آن می رساند.

ابعاد و ضخامت تخته سه لایی چینی

ابعاد و ضخامت تخته سه لایی چینی

ویژگی تخته سه لایی چینی

تخته سه لایی چینی مانند تخته های دیگر موجود در بازار دارای ویژگی و مزایای بیشماری می باشد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

– تخته سه لایی چینی استحکام و مقاومت بالایی دارد.
– این نوع تخته ضد آب و ضد پوسیدگی است.
– تخته سه لایی چینی قابلیت رنگ آمیزی مجدد دارد.
– این نوع تخته در برابر رطوبت، آب، آتش سوزی، حرارت و حشرات موذی از خود مقاومت نشان می دهد.
– چسبی که برای چسباندن ورقه های این نوع تخته به کار می رود، بسیار قوی و ضد آب است. برای چسباندن این ورقه ها از چسب حیوانی، کازئین، خمیر نشاسته و … استفاده می شود. برای چسباندن تخته‌ ها به صورت محکم، باید از چسب صنعتی استفاده نمود.
– تخته چندلایی چینی، وزن بسیار سبکی دارد. وزن آن از تخته ‌های تک لایه نیز کمتر است.
– این محصول دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد.

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

تخته سه لایی چینی + ویژگی های آن

– استحکام بالای تخته سه لایی چینی باعث می ‌شود که در مقابل ضربات نیز دچار آسیب نشود. در صورتی که به آن ضربه ‌ای وارد شود، فقط لایه بیرونی صدمه می‌ بیند و لایه‌ های دیگر سالم می ‌مانند.
– همچنین این نوع تخته ها، خمیدگی ندارند.
– تولید ابعاد بزرگ از ویژگی‌ های محبوب تخته سه لایی چینی می باشد.
– با وارد کردن میخ به داخل تخته سه لایی چینی، هرگز ترک نمی ‌خورد.
– رنگ بندی و روکش ‌های مختلفی دارد که باعث زیبایی ظاهری آن شده اند.
– تخته سه لایی چینی به محیط زیست آسیب نمی رساند. زیرا از ورقه‌ های نازک ساخته شده و در واقع چوب کمتری در ساخت آن به کار می ‌رود.

کاربرد تخته سه لایی چینی

ویژگی های تخته سه لایی چینی باعث شده تا امروزه این تخته از جمله تخته های پر کاربرد در تمامی صنایع باشد. از جمله کاربردهای آن می توان به ساختمان سازی، ساخت راه آهن، کشتی سازی، خودرو سازی، مبلمان سازی، ساخت درهای چوبی، کابینت سازی، ساخت انواع هواپیما، ساخت و تولید کانکس ها، ساخت و ساز کمدها و به طور کلی سازه های چوبی اشاره نمود. تخته سه لایی چینی می تواند قدرت زیادی را تحمل کند. به همین دلیل از این نوع تخته در سازه های بتن ریزی استفاده می شود.

قیمت تخته سه لایی چینی

تخته سه لایی چینی در ابعاد گوناگون تولید می ‌شود و عوامل بسیاری در نحوه قیمت‌ گذاری آن موثر می باشد. نوع چسب، ابعاد تخته‌ ها، نحوه تولید آن، میزان فشردگی، انعطاف پذیری و مرغوبیت تخته چندلایی از عوامل موثر بر قیمت تخته سه لایی چینی هستند. قیمت تخته سه لایی چینی با افزایش دلار و یورو تغییر‌می ‌کند و قیمت ثابتی ندارد.

قیمت تخته سه لایی چینی

قیمت تخته سه لایی چینی

تخته سه لایه ایرانی از بقیه تخته‌ ها ارزان ‌تر است و به دلیل نرم بودن آن در کارهای هنری مورد استقبال قرار گرفته است‌. از محبوب‌ ترین تخته‌ ها، نوع روسی آن می ‌باشد که قیمت بسیار زیادی دارد. تخته سه لایی چینی نسبت به ایرانی و روسی هم خوش قیمت‌ تر است و هم جنس فوق العاده ‌ای دارد. استفاده از این تخته ها بسیار مقرون به صرفه‌ تر می باشد. زیرا در ابعاد بزرگ و دلخواه می ‌توان آن را تولید کرد، تا دور ریز کمتری داشته باشید.

سخن پایانی

تخته سه لایی چینی یکی از انواع تخته های سه لایی وارداتی می باشد. این نوع تخته از ورقه های فشرده چوبی با ضخامت کم تهیه می شود. این ورقه ها توسط چسب بسیار قوی به یکدیگر می چسبند. تخته سه لایی چینی در مشاغل و صنعت های مختلف، کاربرد دارد. این فرآورده چوبی بسته به نوع چوب به کار رفته و ابعاد آن از مقاومت و استحکام متفاوتی برخوردار است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =